Tuesday, December 28, 2010

GaYaT@GaWat???!!!

Well.....aku slalu usha blog-blog yang ada.....banyak....terlalu banyak....adakah blog2 ini muncul seperti cendawan selepas setelah mendapat ilham seperti aku??? (aku tetibe gatal nak ber'blogging' setelah ku melihat blog awek yg try usha aku .........hahah...) Ataupun mencari rezeki sampingan brdasarkan iklan?? Abaikan....

Apa yang aku cuber paparkan pada edisi ini (amboi,dah mcm edisi 7) adalah hasil sembang ngan member geng kete aku...Knp kami xsuker naik roller coaster atau seangkatan dengannya......bkn kami xmampu membeli tiket...TAKUT??? Tiada dalam kamus kami...GAyat??? Ada ekk perkataan gayat??hikhik... kami just bg peluang kat penduduk2 di Msia untuk menaiki benda alah tue dulu.. coz kami adalah person yg respect n suka bagi peluang kat org lain...hahhaha...biarlah seluruh rakyat Msia yg berjumlah antara 28 juta org nie pi dulu..Try roller coaster yg ada. kat Genting ker, Times Square ker, Sunway Lagoon ker. Ikut korang...... hahahahha

Ok....be serious....ramai org yg fobia kat mcm2 benda...ular la..ketinggian laa..(mcm org yg aku cerita kata atas...hahahah)...berada dalam air dll.....penah ku saksikan di siri tv yg femes, CSI bagaimana seorg doc menggunakan alasan ingin membantu org yg phobia nie tapi sebnar membunuh mereka...auuww...kejam!!! hikhikh..Usah khuatir..Kami sedia membantu....aku akan bg petua yg terbaek pernah aku cipta...heheheh...

Senario
Rakan2 anda mengajak anda menaiki roller coaster....


Penyelesaian
Pertama, tarik nafas anda dalam-dalam.. (jgn sampai nafas terambil nafas rakan2 anda,k?? teruk sgt tue...hikhikhik..)

Kedua, anda cuber fikir benda yg indah2, kenangan anda yg terhebat, pencapaian anda yg terbaek...(maaf,kejayaan anda menipu dalam peperiksaan tidak boleh dianggap sebagai kejayaan...)

Ketiga, pandang mata n wajah setiap rakan anda....cuber kata dalam hati bahawa mereka bukan tandingan anda...opss...kalo ade rakan anda yg cute n sweet, bagi tenungan yg terus ke hati. Ambik masa. Then sila
tinggalkan no. tel mereka pada sy.TQ....

Keempat and Terakhir...Katakan TIDAK pada mereka...yakinkan bahawa benda alah tue xselamat n tidak ikut spec yg sepatutnya..Andai perlu,gunakan teknik air mata...bagtau mereka nyawa anda terlalu berharga..Pasti anda tidak mau wajah ketakutan anda terpamer n dirakam pada kamera yg sedia ada pada benda alah itu...


See, mudahkan? Ini hanya secebis idea n petua yang ada pada kepala aku..bnyak lagi teknik n taktik yang akan muncul...sabar ,k?

DEMM!!!!



No comments:

Post a Comment